Wójt Gminy Czarnków przypomina, że na właścicielu, zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest ciąży obowiązek sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
Formularz do sporządzenia informacji stanowi załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 października 2003 r., który dostępny jest pod linkiem: https://bazaazbestowa.gov.pl/pl/praktycznie-o-azbescie/wzory-formularzy
Informację właściciel, zarządca lub użytkownik nieruchomości sporządza w dwóch egzemplarzach.
Osoby fizyczne nie będące przedsiębiorcami przedkładają informację odpowiednio Wójtowi Gminy Czarnków.
Podmioty prawne przedkładają informację bezpośrednio Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego.
Drugi egzemplarz informacji należy przechować przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Dane należy przedkładać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.
Zebrane informacje o rodzaju, ilości i miejscach występowania azbestu Wójt Gminy Czarnków przedkłada Marszałkowi Województwa Wielkopolskiego do 31 marca każdego roku.
Właściciel, użytkownik lub zarządca obiektu budowlanego, w którym znajdują się materiały zawierające azbest jest zobowiązany do przeprowadzenia okresowej ich kontroli na formularzu „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest" w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych.
Wójt Gminy Czarnków
/-/ Krzysztof Chyży